Kryddbröd!

Eftersom jag har fått efterfrågan om receptet på kryddbrödet tänkte jag att jag skulle lägga ut det till er.
Jag bakade igen två limpor igår och tog lite kort.



Du behöver för en limpa:
- 3 dl vetemjöl
- 3 dl havregryn
- 3 dl socker
- 1 tsk bikarbonat
- 1 tsk kanell
- ½ malen nejlikor
- 2-3 dl mjölk



Blanda ihop allt i en bunke.



Smörj formen med smör och stör en med ströbröd så är det lättare att få brödet att lossna.



Häll sen smeten;)
Och låt det så i ungen i en timme på 200 grader.



Första gången jag gjorde detta blev toppen lite brände.
Men efter ett tips från mamma lyckades jag.
När du har fått den färg du vill ha på brödet så sätter du aleminum på toppen så det inte bräns.



Smör och ost på så smakar det smasken!

Berätta gräna hur det blev om ni provar att baka det:)


Kommentarer
Postat av: Fia!

HÄRLIGT BRUDEN!!

2011-01-31 @ 17:01:05
URL: http://feverfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0