Morgondagen.

Imorgon ska jag på möte med syon nere på komvux om vilka ämnen jag ska läsa upp, eller välja till.
Innan har jag velat bli socionom. Men nu vet jag inte riktigt om jag vill bli det. Kanske ska jag bli förskolelärare istället? hmm framtiden är verkligen inte lätt att betämma sig om.
På gymnasiet gick jag bild och formgivning. Och det är verkligen ett stort intresse fortfarande. Men vem kan leva på att vara konstnär. Det får ju mer vara som en hobby. Sen så stickar jag och virkar mer nu förtiden än att teckna. Någon dag ska jag visa er vad har jag gjort för grejor.
Kanske bäst att leta upp min gamla betyg och gå och lägga mig nu. Ska upp ganska tidigt imorgon tänkte jag.


           
(Gammal bild från gymnasietiden)

 

 



När jag letade efter bilder på min bildagbok så såg jag att jag blev svensk medborgare 2007.
Betyder detta nu att jag inte får rösta iår till riksdagen? Jag minns inte hur många år efter det är som gäller. Om det var 3 år eller 5. Något jag måste kolla upp.
För er som undrar är jag från Island från början. Fast har bott här nästan hela mitt liv. Men när man kommer från något av norden länder behöver man inte vara svensk medborgar för att bo och jobba här.
Men eftersom jag aldrig kommer bosätta mig på Island och vill göra skillnad i Sverige genom att rösta, bestämde jag mig för att bli svensk medborgare. Fast nu har jag dubbelt, både isländsk och svensk:)

//stellarún

Kommentarer
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

åh tack gullet, :) det är fint här. själv?

2010-08-17 @ 12:33:20
URL: http://utankontroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0