Att spricka hela vägen....

Jag vet inte om ni har följt debatten som har gått denna vecka om Sveriges sjukvård när det kommer till barnafödande och om kvinnor som spricker i hela vägen i förlossning.
Har ni inte gjort det, rekomenderar jag stark att ni ser Uppdrag granskning och Debatt på Svtplay.
Det är helt sjukt att Sverige som ska vara en långt utvecklad land tar inte på allvar denna brist som finns i sjukvården med kvinnor som spricker. Att socialstyren inte tar upp detta till diskussion och skapar riktlinjer så att man kan minska detta. Jag blir bara upprörd när jag forsätter och läser om det. Och ledsen för alla kvinnor som har råkat illa ut. Jag täker på er alla<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0