#porslinporr



Ja det var så en rolig hashtag heter som jag hittade på instagram.
Jag har länge tänkt på hur jag egentligen vill ha mitt porlin. Just nu är det en ihopsättning av mitt och hannes gamla ikea tallrikar. För stor, fula och tråkiga är vad det är.
Så tankarna har farit runt. Ska jag köpa ett nytt komplett sett med tallrikar? Ska jag köpa begagnat? Vill jag samla på ett viss porslin eller bara ett märke? Det var verkligen svårt att välja... Men varför välja när jag ha några av alla jag gillar?

Den blå assietten har jag fått ftån min mamma för ett tag sen. Gefles smide. När vi var i Stockholm nu i helgen gick vi på loppisen på hötorget. Där huttadr vi smide fast i bruna och tänkte att vi slår till med två då de kostade 40 kr styck. Hon som sålde frågade om vi inte behövde alla fyra och jag ska nej. Men då erbjöd.hon att vi kunde köpa alla fyra för en hundring. Vilket kapp tänkte jag och tog de allihopp.

Men nu har jag iaf bestämt mig att mitt porslin här hemma ska vara en salig blandning mellan allt vi tycker är fint! :)

/Stella

Kommentarer
Postat av: Erica

Guuuu så vackra ;) Fixa designen så jag kan kommentera lite snabbare :P

2013-10-30 @ 17:18:42
URL: http://www.ewrica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0