Min första kofta!

På bokrean inhandlade jag tre nya stickböcker:

Sticka till babyn - Nina Sagulin
Stickverk 40 projekt rån avigan tillsätan - Birgitta Engardt
Ny stickning - Erika Knight



Sen innan hade jag börja virka och börja sticka av Sys Fredens.
Så min stickbiblotek börjar växta. Pärmen innehåller mönster som jag har skrivit ut. Och den blåa boken är från skoktiden som man fick när man hade syslöjden.



I sticka till babyn så står det om man vill lära sig göra tröjor är det bra att börja med små till barn. Eftersom det går fortare. Och jag har länge vilja utvecklas så rättare sagt än gjort, så började jag göra en kofta av garn jag har fått av min mamma som hon hade när hon stickade.



Bestämde mig att göra denna kofta. Den verkade enkel, vilken den var.



Färdig resultat. Väldigt bred fast jag gjorde precis som det stod men det kan ju vara så för jag inte använde samma garn som stod i mönstet? Eller vad tror ni?



Jag är helt inne i att virka små blommor på allt jag gör så jag bestämde mig för att på min kosta skulle också ha det. Extra piff, tycker det blev mycket finare med en blomma:)



Knapparna är genomskinligt men fick liten pigg genom att sy fast med rosa garn!

Jag är stolt över mig själv. Så nu i framtiden kommer det nog bli mer kofter.
Kanske en kofta till mig själv i framtiden?

//stellarún


Kommentarer
Postat av: Marie

Superfin blev den ju!! Vad duktig du är :)

2011-03-07 @ 12:51:55
URL: http://yendra.blogg.se/
Postat av: Fia

Gud vad fin den blev! Jätteduktig är du!!! :)

2011-03-08 @ 01:00:18
URL: http://feverfia.blogg.se/
Postat av: Isabella

SV; jaa det är så sjukt bra :D jag började bli orolig att det inte skulle bli något förrens i höst, haha.



okej, jag tycker nog också nr 3 tror jag ;P hihi. de flesta verkar göra det :)

2011-03-08 @ 08:02:23
URL: http://annaisabellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0